7. hét_Angol_8. osztály

7. hét_Angol_8. osztály
Passive voice (Present and Past Simple)
2. / Szenvedő szerkezet 2. 
Ezen a héten tovább gyakoroljuk a szenvedő szerkezetet. 

A munkafüzet 132. oldalán összefoglalva láthatjátok a passive voice, azaz a szenvedő szerkezet nyelvtani szabályait angolul. 

Nézzük a munkafüzet által említett példamondatokat: 

Aktív, cselekvő mondat
Ekkor a mondat alanya végez egy cselekvést. 
People send lots of demo tapes to music producers. (jelen idő)
Some children discovered a cave.
(múlt idő)
Passzív, szenvedő mondat
Itt a hangsúly magán a cselekvésen van, nem pedig azon, hogy ki végzi. 
Lots of demo tapes are sent to music producers (by people).
(jelen idő)
A cave was discovered by some children. 
(múlt idő)

A múlt hétről tudjuk, hogy így képezzük a szenvedő szerkezetet: 

tárgy + 1 db to be + ige 3. alak 

be* + V3


be* = a létige ragozott alakja; V3 = az ige harmadik alakja, past participle

Gyakorlásképpen nézzük a munkafüzet 133. oldalán lévő 2.) Activities feladatot: 

  1. Complete the text with the Present Simple Passive of the verbs in brackets. / Egészítsd ki a mondatokat a megfelelő idejű (egyszerű jelen) passzív igékkel. Ez volt az eredeti feladat, de én kiegészítettem Nektek, hogy ez alapján könnyebb legyen a gyakorlás és az angol mondatok mögé írtam a magyar jelentésüket, kékkel. 
The main purpose of the Wilmington Bird Sanctuary is to help and protect birds. A Wilmingtoni Madár Menedékhely fő célja a segítség és védelem nyújtása. 
Each year hundreds of birds (1) ___are found_________ (find) with broken wings or legs and they need help and care. Minden évben madarak százait találják meg törött szárnyakkal vagy lábakkal, akiknek segítségre és gondoskodásra van szükségük. 
These birds (2) ____are brought_______ (bring) to the sanctuary and they (3) __are taken care of__________ (take care of) by experts. Ezeket a madarakat a Menedékhelyre hozzák és szakértők figyelnek rájuk. 
All the birds (4) __are kept__ (keep) in large cages, they (5) _are fed_ (feed) twice a day and their cages (6) ___are cleaned__ (clean) three times a week. Az összes madarat nagy kalitkában tartják, és naponta kétszer etetik őket, a ketrecüket pedig hetente háromszor takarítják. 
The sanctuary (7) _is visited_ (visit) by many people every year. A menedékhelyet sok ember látogatja meg évente. 
They (8) _are shown__ (show) around they (9) _are informed__ (inform) about the different species. Körbevezetik őket (a látogatókat) és tájékoztatják őket a különböző fajokról. 
Visitors don’t have to buy a ticket to enter the sanctuary, but they (10) __are asked__ (ask) to give whatever they can. A látogatóknak nem szükséges belépőjegyet vásárolnia, azonban arra kérik őket, adjanak bármit, amit tudnak. 
This money (11)_is used_ (use) to make the birds’ stay a more pleasant one. Ezt a pénzt arra használják, hogy a madarak tartózkodása még örömtelibb legyen.  
However, the birds (12) _are not kept_ (not keep) at the sanctuary longer than necessary. Mindemellett nem tartják hosszabb ideig a menedékhelyen a madarakat, mint az feltétlenül szükséges.
As soon as they are well again, they (13) _are returned_ (return) to the wild. Amint ismét jól vannak, visszahelyezik őket a vadonba. 


Házi feladat: Munkafüzet 134. oldalán a B feladat. A gyakorlás alapján kérlek próbáljátok megcsinálni. 
A B feladatnál a tennivalód: Nézd meg a képeket, és használd a zárójelben lévő segítségeket a mondatok alkotásához. Egyszerű múlt idejű aktív és passzív mondatokat kell alkotnod. 
Küldd el nekem a megoldásokat legkésőbb 2020.04.30-án 14.00-ig, mivel  a szabadnap miatt rövid az idő, később is küldheted. 

Akinek kevés a feladat, kérem készítse/küldje el a C feladatot is. Illetve, megérkeztek a jó kódjaink a Tankönyv online felületéhez, tudok gyakorló feladatokhoz belépést adni, kérjétek tőlem a kódot és küldöm!!!!!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

12. hét_Angol_7. osztály_ Játékos nyelvtanulás online / Online ESL Games

11. hét_Angol_7. osztály_Everyday English 2._Social expressions / Társas kifejezések

7. osztály_Angolóra_2020.03.23-27